Saturday, July 28, 2007

Mat värdig en möhippa

Jag har ju redan publicerat bilder på maten från bröllopet, så det är väl på tiden att jag lägger ut bilder från maten jag serverades på min möhippa. Recepten får min syster bidra med, för jag var förstås inte inblandad i matlagningen just den dagen. Fantastiskt gott, blev det i alla fall och temat för dagen var rosa.
Som tilltugg till drinken (Rotari rosé) serverades rosa snittar med lax och räkor.

Till förrätt: rosa räksoppa, den var otroligt krämlig och god och alldeles för mättande.


Rosa huvudrätt... jo, det gick det också! Lammytterfilé med härligt rosa kärna, serverad med sötpotatis och rödbetor i crème fraîche.


Slutligen till efterrätt, en smultronbakelse på chokladbotten med jordgubbar.

5 comments:

Katrin said...

Grattis till både möhippa och bröllop!
Jag är helt klart intresserad av receptet på smultronbakelsen:-)
Lycka till med äktenskapet! Själv är jag lyckligt gift sedan 2,5 år tillbaka. Har dock inte några tips ännu;-)

Linda said...

Tack! Recepten kommer, min syster måste bara få tid att lägga ut dem. Jag kan ju inte direkt säga att jag var snabb med att lägga ut bilderna heller ;-)

Viktoria said...

Ja, grattis till allt! Så rosa och fin mat - ser fram emot recepten!

Viktoria said...

Förresten (man får väl säga grattis med lite mer omsorg) - ta hand om dej och maken! Jag tänkte en bra stund för att komma på nåt bra äktenskapstips, men... Kanske: Gör roliga saker tillsammans, även när ni varit gifta ett tag!

Linda said...

Viktoria: tack så mycket! Jag ska tänka på det!