Wednesday, December 31, 2008

Lillasysters nyårsmeny

Höggravid som jag är så har jag egentligen inte lagat mat på nio månader. Men till nyår blir det andra bullar! Jag tar min man och min mage och åker ut till landet för att fira in det nya året och min 37:e graviditetsvecka i lugn och ro.

Bilder och recept följer, här är menyn för kvällen:

Tilltugg:
Parmalindade dadlar
Fyllda körsbärstomater
Ankleverpastej

Förrätt:
Två sorters gratinerade ostron:
Ostron crêole och champagnegratinerade ostron
...samt några råa till de icke gravida

Varmrätt:
Hummerrisotto med pilgrimsmusslor, ungefär som det här receptet, fast vi kommer att köpa fryst hummer och koka fond på till buljongen.

Efterrätt:
Chokladkaka smaksatt med rom och kaffe, toppad med kanelgrädde

Efter-efterätt:
Ost med fikon, passionfrukt och aprikosmarmelad

Genomgående dryck till icke gravida: champagne
Dryck till gravid: enbärsmust, granatäpplemust och alkoholfritt mousserande vin.

Planen är att äta till cirka 23.30 för att den gravida kvinnan ska kunna hålla sig vaken till tolvslaget.

GOTT NYTT MATÅR!

No comments: